KE 2017.04 - całość big - page 69

4 / 2017 / vol. 6
Kosmetologia Estetyczna
381
A
artykuł
MIKROPIGMENTACJA
Przede wszystkim, powinniśmy ostrzec nasze klientki, aby nie
robiły grubych kresek eyelinera i wydłużonych końcówek. Ar-
gumentów klientki takich, jak „Mnie to pasuje”, i „Rysuję je co-
dziennie rano”, nie można traktować jako podstawy do wyko-
nania takiej pracy. Kontrargumenty są bardzo istotne i dobrze
znane specjalistom, do których klientki zwracają się z prośbą
o usunięcie i korekcję makijażu permanentnego.
Bardzo wydłużone końcówki i (lub) grube kreski eyelinera
przede wszystkim bardzo rzucają się w oczy, jeśli nie zastosuje-
my innych kosmetyków na twarzy. Po drugie, z doświadczenia
wynika, że klientki po pewnym czasie mają ich dość ze względu
na brak opcji
;
a po trzecie, po zabiegu blefaroplastyki wydłu-
żona końcówka zmienia swoje położenie względem oka w nie-
przewidywalny sposób, co jest bardzo zauważalne.
Wydłużając końcówkę, należy unikać wchodzenia na ob-
szar, na którym istnieje podwyższone ryzyko rozmazania
się pigmentu. To samo dotyczy łączenia górnej i dolnej kreski
eyelinera. Nie jest to zalecane na co dzień, przynajmniej z es-
tetycznego punktu widzenia. Takie samo ryzyko istnieje, gdy
kreska eyelinera sięga wewnętrznego kącika oka. Takie próby
nie tylko nie dają wysokiej jakości rezultatu, ale również istot-
nie komplikują późniejsze usuwanie pigmentu ze skóry.
Uważam, że cieniowanie powiek polecane klientkom przez spe-
cjalistówtoniewłaściwe i nieodpowiedzialne rozwiązanie.Niektóre
rzeczy, tradycyjne i akceptowalne w konwencjonalnym makijażu,
w makijażu permanentnym mogą wyglądać tandetnie. Nie twier-
dzę, że makijażystka w takim przypadku nie ma gustu, ale że nie
jest uczciwa w stosunku do klientki. Kosmetyczka wykonująca
makijaż permanentnymoże być nawet bardzo dobrą makijażystką,
może mieć szczere chęci stworzenia arcydzieła na twarzy klientki,
tak jak fryzjerka podczas konkursów wymyślnych fryzur lub ma-
nikiurzystka podczas zdobienia paznokci.
Nie trzeba być szczególnie przewidującym, żeby zrozumieć,
że klientka, chociaż może nie od razu, będzie chciała usunąć
cienie, które bez innych kosmetyków na twarzy są dominujące.
Jednak usunięcie cieni z powiek to nie to samo, co zmiana fry-
zury po zakończonym konkursie. Kolejną techniką artystycz-
ną, jaką czasami stosują kosmetyczki w makijażu permanent-
nym, jest wprowadzenie białych i jasnobeżowych pigmentów
jako rozświetlającej linii kontrastu. Przed zastosowaniem bia-
łego pigmentu należy powiedzieć klientce, że duże cząsteczki
białego pigmentu są odporne nie tylko na działanie układu im-
munologicznego organizmu, ale również na lasery YAG.
Trzeba zrozumieć, że najprawdopodobniej efekty tej techniki
pozostaną na twarzy klientki do końca jej życia.
|
|
PIGMENTACJA UST. WYSOKIEJ JAKOŚCI
DELIKATNA TECHNIKA
W innym razie mogłaby wywołać silną reakcję układu odpor-
nościowego, poważny proces zapalny i znaczne „zanikanie” pig-
mentu w trakcie gojenia się skóry. Jednak jeszcze bardziej nie-
pożądanym efektem nadmiernego uszkodzenia skóry podczas
wykonywania makijażu permanentnego są blizny atroficzne.
Czasami makijażystki wykonujące makijaż permanentny zadają
pytanie: „Ile razy można wkłuć igłę w to samo miejsce?”. Odpo-
wiedź na to pytanie opiera się na zrozumieniu, że odpowiednie
wszczepienie pigmentu podczas zabiegu przy zastosowaniu
techniki delikatnej pigmentacji skóry wymaga skoordynowania
łącznego efektu kilku czynników. Umiejętność wyczucia głębo-
kości, na jaką wprowadzana jest igła z pigmentem, jest jednym
z głównych celów, które instruktor musi postawić przed uczest-
nikami kursu zdobywającymi umiejętności na modelach. Spo-
wodowane obrażenia nie mogą być większe niż w przypadku
wysokiej jakości zabiegu wstrzyknięcia pigmentu pod skórę. Jest
to jedna z głównych zasad łagodnego makijażu permanentnego.
Dlatego akceptowalna liczba wkłuć zależy od liczby parametrów
charakterystycznych dla danego zabiegu, w tym sprężystości
i napięcia skóry, nacisku wywieranego przez igłę, liczby igieł,
prędkości przesuwania igły wzdłuż powierzchni skóry itp. Jak
można optymalnie skoordynować wszystkie te parametry? Po
pierwsze, musimy uwzględnić je wszystkie. Należy dokładnie
przeanalizować i zrozumieć rolę, jaką odgrywa każdy z czynni-
ków, mających wpływ na wynik zabiegówmakijażu permanent-
nego. Wiedzę taką musi przekazać instruktor podczas szkolenia.
Po drugie, optymalizacja koordynacji wszystkich parametrów
zabiegu w praktyce możliwa jest tylko, gdy kosmetyczka wy-
konująca makijaż permanentny ma odpowiednie umiejętno-
ści wyczucia skóry klientki. Możliwe jest wyczucie niuansów
1...,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68 70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,...122
Powered by FlippingBook