KE 2017.06 - Flipingbook - cały - page 79

6 / 2017 / vol. 6
Kosmetologia Estetyczna
627
A
artykuł
makijaż permanentny
ze zmianami hormonalnymi zachodzącymi worganizmie, pojawia-
jące się na ciele i nabierające wyraźniejszych kolorów (żółty, brązo-
wy lub oliwkowy) plamy pigmentacyjne będą miały bezpośredni
wpływna dobór koloru pigmentu wmakijażu permanentnym.
|
|
STYL
W pewnym stopniu wiąże się z wyborem celu i określeniem za-
dania, jakie ma pełnić makijaż permanentny. Należy uwzględnić
motywację klientki i jej oczekiwania odnośnie do rezultatu zabie-
gu. Styl kobiety determinuje jej styl życia i rodzaj pracy. Połączenie
wszystkich czynników, które należy uwzględnić: ubiór (styl sporto-
wy, biznesowy, klasyczny itd.), preferowane kolory (paleta, ton, ja-
sność), akcesoria i sposób zachowania (stan emocjonalny). Wszyst-
kie te parametry są ważne, byw pełni zrozumieć życzenia klientki.
Wielu specjalistów makijażu permanentnego uważa, że do-
bór kolorów i kształtu nie musi być zgodny z życzeniem klient-
ki. Jednak trzeba pamiętać, że makijaż permanentny przede
wszystkim musi dawać noszącej go osobie poczucie komfortu
w życiu codziennym. Dodatkowo taki makijaż należy wykonać
tak, żeby klientka nie musiała go usuwać lub maskować.
|
|
KSZTAŁT
Kształt jest jednym z najważniejszych elementów makijażu.
Przede wszystkim wyraża emocje. Umożliwia nadanie więk-
szej ekspresji. Jednocześnie, w przypadku źle dobranego kształ-
tu, twarz może nabrać zdziwionego wyrazu. Usta można wy-
modelować tak, aby wydawały się lekko uśmiechnięte poprzez
podniesienie ich kącików w górę. Z kolei kierując je w dół, moż-
na nadać twarzy smutny, prawie płaczący wyraz. Pod uwagę
trzeba wziąć wszystko – wyraz twarzy, kontur czaszki i wy-
rażanie emocji. Prawidłowo ukształtowana twarz charaktery-
zuje się gładkimi konturami czoła, kości policzkowych, szczęk
i podbródka oraz ich ogólnym dopasowaniem do owalu twarzy.
W następstwie tego tradycyjnym ideałem jest twarz owalna
o regularnych rysach. Jeżeli trzeba ustalić, która cecha twarzy jest
najważniejsza, priorytetem są oczywiście brwi. Cały makijaż może
okazać się bezużyteczny, jeśli brwi mają nieprawidłowy kształt.
Dlatego ważne jest poznanie ich struktury, kształtów i li-
nii, a także zasad ich kształtowania. Uroku dodaje harmonijne
połączenie brwi i oczu oraz ust z ogólnym kształtem twarzy.
Brwi mogą stworzyć lub zniszczyć taki urok, podkreślić piękno
i atrakcyjność oczu lub nadać twarzy niepożądany wyraz pod-
kreślający niedoskonałości.
Oczy są pierwszym i najważniejszym środkiem porozumie-
wania się z otaczającymi nas osobami. Najlepiej odzwiercie-
dlają nasz charakter i emocje. Kobieta zawsze chce je podkre-
ślać, nawet jeśli nie chce nosić makijażu.
Wykonując makijaż oczu, należy zachować szczególną
ostrożność. Imponujący efekt można osiągnąć, nadając ma-
kijażowi wytworny i urokliwy charakter.
Biorąc pod uwagę fakt, że pigment w okolicy oczu (szcze-
gólnie czarny) może utrzymać się do końca życia, należy mą-
drze wybrać kształt.
Jeżeli zrobiona eyelinerem kreska wychodzi poza kąciki
oczu lub jest skierowana w dół, można uzyskać płaczący lub
komiczny wygląd. Ponadto z wiekiem kąciki oczu opadają co-
raz bardziej. Nie powinny one łączyć się z dolną linią rzęs (co
często obserwuje się przy wykonywaniu makijażu), ponieważ
kąciki oczu są obszarem, z którego najtrudniej usunąć słabej
jakości makijaż, a zdarza się, że jest to praktycznie niemożliwe.
Usta formuje mięsień okrężny ust pokryty tkanką tłuszczo-
wą, warstwą podskórną i błoną śluzową. Dlatego odchylenie
od naturalnego kształtu nie powinno być większe niż 1-2mm,
ponieważ struktura, grubość oraz kolor skóry i ust są różne.
Jeżeli tatuaż kosmetyczny wykracza poza granicę czerwieni
ust, będzie bardzo zauważalny. Usta są niezwykle ruchomym or-
ganem; w przypadku nieprawidłowego doboru kształtu stają się
bardzowidocznymelementemtwarzy.Ważne są również kąciki
ust. O jedno pociągnięcie za nisko (w szczególności, gdy kąciki są
opadające) może natychmiast stworzyć grymas na twarzy.
|
|
KOLOR
Jest kolejnym ważnym czynnikiem prawidłowo wykonanego
makijażu permanentnego. Harmonijne połączenie koloru z ca-
łym wizerunkiem zależy od prawidłowego doboru koloru. Czło-
wiek odbiera widoczne spektrum kolorów i potrafi ocenić je za-
równo pod względem poznawczym, jak i estetycznym. Ponadto
kolor zależy bezpośrednio od wieku, ponieważ po 30. roku życia
ton skóry staje się chłodniejszy, a kolory mniej wyraźne.
Co determinuje kolor skóry, włosów i oczu? Czynnikiem okre-
ślającym są proporcje trzech barwników skóry: karotenów (żół-
ty), hemoglobiny (czerwony) i melaniny (brązowy). Odpowiadają
one za różne kolory i odcienie skóry, włosów i oczu. Skóra jest
cienkim filtrem koloru. To dlatego ton przeważający pod jej po-
wierzchnią i prześwitujący przez nią określa koloryt, który jest
bardzo ważną charakterystyką wyglądu. Włosy można ufar-
bować, a na twarz nałożyć grubą warstwę makijażu, ale subton
skóry będzie widoczny i nie można go zmienić nawet przez opa-
lanie się w solarium lub spożywanie karotenu. To dlatego kolor
uzyskany po wygojeniu się skóry po dermopigmentacji zależy
bezpośrednio od koloru i rodzaju skóry. Zanim zobaczymy ko-
lor pigmentu, przechodzi on fazę refrakcji i deformacji widma,
ponieważ pigment znajduje się pod pewną warstwą komórek,
w tym komórek wytwarzających melaninę.
Nasycenie koloru zależy od rodzaju skóry, im cieńsza skóra,
tym bardziej nasycony będzie kolor.
Typ urody „wiosna” charakteryzuje się delikatną, różową,
cienką skórą z piegami, podatną na zaczerwienienie. To dla-
tego w makijażu permanentnym nie zaleca się używania pig-
mentów z dużą domieszką czerwieni.
Typ „jesień” może mieć albo jasną skórę (ale z wyraźnym żół-
tawym lub pomarańczowym odcieniem), albo cerę oliwkową.
W takim przypadku w celu zachowania równowagi należy
wykorzystać zarówno zimne, jak i pomarańczowo-brązowe
kolory, które ocieplą cerę i przywrócą jej równowagę, jeżeli
jest w niej oliwkowy pigment.
1...,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78 80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,...122
Powered by FlippingBook