KE 2018-04 calosc - page 114

4 / 2018 / vol. 7
Kosmetologia Estetyczna
468
A
artykuł
Makijaż permanentny
KOLORY
Kolory podstawowe
Wszystkie kolory pochodza z trzech podstawowych kolorów:
czerwony, żółty, niebieski. Nazywane sa tak ze wzgledu na
możliwoś uzyskania każdego innego koloru na ich podstawie.
Kolory pochodne
Po połaczeniu dwóch kolorów podstawowych powstaja nowe
kolory,zwanepochodnymi.Czerwony+żółty=pomaranczowy,
żółty + niebieski = zielony, niebieski + czerwony = fioletowy.
Jesli jednakowe proporcje dowolnego koloru i jego sasiednich
(na kole kolorów) sa mieszane, kolor ostateczny tworzy nowy
kolor, nazywany trzeciorzednym kolorem, i powstaje sześ
nowych możliwosci: żółty + zielony = żółtozielony, niebieski
+ zielony = niebieskozielony, niebieski + fioletowy = niebie-
skofioletowy, czerwony + fioletowy = czerwonofiletowy, czer-
wony + pomaranczowy = czerwonopomarańczowy, żółty +
pomaranczowy = żółtopomarańczowy.
Jesli wszystkie trzy podstawowe kolory sa zmieszane
w równych ilosciach, produkuja one czern. Jesli wszystkie trzy
podstawowe kolory sa zmieszane w nierówny sposób, tworza
brazy. Odcien brazu jest różny w zależnosci od proporcji uży-
tych kolorów podstawowych.
poprzez dodanie wiekszej ilosci czerwieni otrzymujemy
odcien brazowawo-czerwony.
poprzez dodanie wiekszej ilosci niebieskiego otrzymujemy
odcien ciemnobrazowy.
poprzez dodaniewiekszej ilosci żółci otrzymujemy jasnobrazowy.
Ciagłe mieszanie kolorów daje nam możliwoś stworzenia
nieskonczonej ich liczby oraz odcieni. Dzieki dokładnemu zro-
zumieniu kombinacji kolorów: podstawowych, drugorzednych
i trzeciorzednych oraz odpowiednich technik pigmentacji
jestesmy w stanie skutecznie skorygowac problemy zwiazane
z kolorem, anawet jewyeliminowac. Najważniejsza jest dokładna
znajomoś pigmentów, na których pracujemy. Popros sprzedawce
o udostepnienie prac, w których wykorzystane były poszczegól-
ne kolory. Zwróc uwage na efekty pigmentacji po wygojeniu.
ANALIZA KOLORYSTYCZNA
Analiza kolorystyczna przed makijażem permanentnym,
wcelu prawidłowej ocenywyboru koloru, powinna obejmowac
klasyfikacje skóry według:
1.
Skali Fitzpatricka.
Reakcja skóry na promieniowanie sło-
neczne. Fototyp skóry zależy od obecnego w jej obrebie pig-
mentu, tj. melaniny.
Typ 1
Skóra; blada/piegi
Włosy: rude lub blond
Oczy: niebieskie
Nie opala się
Ulega oparzeniu
Typ 2
Skóra: jasna, piegi
Włosy: rude lub blond
Oczy: niebieskie lub zielone
Trudno się opala
Podatna na poparzenia
Typ 3
Skóra: jasna do oliwkowa
Włosy: jasne do ciemne
Opala się
Nie podatna na oparzenia
Typ 4
Skóra: średnio brązowa
Włosy: ciemne
Oczy: piwne, brązowe
Łatwo się opala
Rzadko występują poparzenia
Typ 5
Skóra: ciemnobrązowa
Włosy: ciemne
Oczy: ciemnobrązowe
Łatwo się opala
Poparzenia prawie nigdy
Typ 6
Skóra: czarna
Włosy: bardzo ciemne
Oczy: ciemnobrązowe
Zawsze się opala
Nigdy nie ulega poparzeniom
Subtonu skóry
. Subtony skóry można podzielic na: – subton ró-
żowy (kolor czerwony), – subton złotawy (kolor żółty), – subton
szarawy, niebieskawy (kolor niebieski);
2.
Koloru oczu
. Zwróc uwage, czy teczówka Twojej klientki jest
jasna (zielona, niebieska) czy ciemna (brazowa). Jak wyglada
oprawa jej oczu;
3.
Koloru włosów
. Jeżeli Twoja klientka farbuje włosy, dopytaj
o naturalny kolor;
4.
Ilosci naturalnych włosków w okolicy łuku brwiowego
.
Pamietaj, że im wiecej naturalnych włosków, tym subtel-
niejszy efekt, jednak ich gestoś również może wpłyną na
postrzeganie koloru.
Efekt to suma wprowadzanego pigmentu i odcienia naszej skó-
ry, która jest rodzajem filtra modyfikujacego aplikowany pig-
ment. Dlatego jeden kolor użyty do kilku różnych osób może
wygladac podobnie, jednak nigdy nie tak samo – co wynika
również z innych czynników, takich jak rodzaj skóry. Pigmen-
tacje tłustych cer różnia sie w efekcie od makijaży permanent-
nych osób o suchej skórze.
Skóra sucha charakteryzuje się nadmierną wrażliwością,
niejednokrotnie zaczerwienieniem oraz uczuciem ściągnięcia.
Zazwyczaj jest delikatna i cienka. Pigment w takim przypadku
doskonale się wchłania ze względu na zmniejszoną produkcję
sebum. Kolory po wyłuszczeniu są mniej ziemiste oraz czas
utrzymywania się pigmentu jest wydłużony.
Skóra tłusta charakteryzuje się nadczynnością gruczołów
łojowych, poszerzonymi porami oraz wykazuje skłonność
do zmian skórnych. Ukrwienie często jest słabsze i sprawia
wrażenie ziemistej. Podczas pigmentowania tego typu skóry
należy pamiętać, że skóra opornie będzie przyjmowała barw-
nik. Nie należy intensyfikować koloru poprzez większy docisk,
ponieważ pigment dopiero po wyłuszczeniu wydobywa swoją
barwę. Klientki ze skórą tłustą mogą wymagać kilku „korekt”
oraz szybciej będą wracały na ponowne dopigmentowanie.
PODSUMOWANIE
Na sukces pigmentacji wpływa wiele czynników. Pamiętaj, że
makijaż permanentny to współpraca Twoja i klientki przed
oraz po zabiegu. Dopilnuj, by zapoznała się ze wszystkimi
wskazaniami, przeciwskazaniami oraz zaleceniami po zabie-
gu, by mogła cieszyć się pięknym kolorem brwi przez długi
czas. Ważne jest również, by uświadomić klientce, że jej pig-
mentacja nie będzie utrzymywała się całe życie, a gwarancją
satysfakcjonującego koloru jest odświeżanie makijażu perma-
nentnego co rok-dwa lata.
1...,104,105,106,107,108,109,110,111,112,113 115,116,117,118,119,120,121,122,123,124,...138
Powered by FlippingBook