KE 2017.03 - Cały v2 - page 62

3 / 2017 / vol. 6
Kosmetologia Estetyczna
266
A
artykuł
MAKIJAŻ PERMANENTNY
warstwa pigmentu. Pamiętajmy również o samym wyglądzie
włoska, który musi mieć delikatny łuk. Bardzo ważną rzeczą,
na którą musimy zwracać uwagę, jest głębokość wykonywanej
pigmentacji. Należy pilnować, aby każdy włos był na tej samej
głębokości. Dlaczego głębokość pigmentacji odgrywa taką ważną
rolę? Ponieważ makijaż permanentny nie polega na pigmento-
waniu skóry właściwej. Tę część skóry zostawiamy dla tatuaży-
stów. Linergistka natomiast musi czuć opór skóry pod igłą. Igła
nie może wchodzić w skórę jak w przysłowiowe „masło”. Każdy
włos pigmentujemy powoli z wyczuciem. Zmieniając prędkość
pigmentacji, zmieniamy jednocześnie liczbę aplikacji pigmentu
w skórę. Pigmentując końcówki włosków, wykonujemy ruch
w górę, jakby w powietrze. Włoski na obrzeżach brwi muszą
zostać dokładnie zakończone, jakby znikały w skórze. Włosek
nie może się kończyć ani rozpoczynać tak, jakby miał namalo-
waną cebulkę włosa. W środkowej części brwi włoski powinny
być bardziej wyraźne, ponieważ po wygojeniu brew w tej części
nie powinna być jaśniejsza.
Należy pamiętać, że przy pigmentacji włoskównie pracujemy
tylko pod jednym kątem igły. Do pigmentacji jednego włosa na-
leży wykorzystać różne kąty pracy igłą. Musimy wiedzieć, ile
razy maksymalnie możemy poprawiać jeden włos, oraz pamię-
tać, że niestety, jeśli nie trafimy dokładnie w ten samwłosek, to
zamiast cienkiego włoska, który miał być mocno napigmento-
wany, uzyskamy gruby, rozlany włos.
Bardzo istotnym elementem pigmentacji jest odpowiednie
unieruchomienie skóry. Pigmentowaną brew trzymamy zgod-
nie z naszym rysunkiem, nie podciągając jej w górę ani na dół,
co może zmienić jej kształt, a tym samym układ pigmentowa-
nych włosków. Zawracamy uwagę, aby pigmentowane miejsce
nie wibrowało nam pod palcami.
|
|
PIGMENTY
Pigmenty, których używamy do pigmentacji włoska, mają
ogromne znaczenie podczas pracy. Muszą mieć odpowiednią
do takiej metody konsystencję, co umożliwi nam łatwą i przy-
jemną pracę, a po wygojeniu włoski będą mocno napigmento-
wane, przez co ichwygląd będzie spójny. Wybierajmy pigmenty
o niezbyt gęstej konsystencji. Najlepiej takie, które są specjalnie
stworzone do takiej metody. Musimy wybrać pigmenty, które
nie zmieniają koloru, np. na róże czy łososie. Cóż nam po pięk-
nym, dobrze technicznie wypigmentowanym włosku, który za
pół roku będzie miał niepożądany kolor?
|
|
BŁĘDY
Wypigmentowane włoski nie mogą się przecinać. Pojawienie
się krwi może spowodować ochłodzenie pigmentu w skórze,
dlatego bardzo pilnujemy głębokości pigmentacji. Często poja-
wiającym się błędem jest odchylenie igły w stosunku do pig-
mentowanego włosa. Pamiętajmy, że rączka naszego urządze-
nia nie jest długopisem i należy ją trzymać tak, aby pigment nie
rozlał się poza obszar włosa.
Fot. 4
Makijaż permanentny brwi metodą włosa w technice ULTRA NATURAL BROWS
przed i bezpośrednio po zabiegu
Fot. 2
Makijaż permanentny brwi metodą włosa w technice NEW VOQUE BROWS bezpośrednio
po zabiegu
Fot. 3
Makijaż permanentny brwi metodą włosa w technice NEW VOQUE BROWS
przed i bezpośrednio po zabiegu
Fot. 5
Wygojone brwi po zabiegu techniką New Voque Brows
1...,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61 63,64,65,66,67,68,69,70,71,72,...112
Powered by FlippingBook