KE 2015.5 całe po poprawkach - page 53

5 / 2015 / vol. 4
Kosmetologia Estetyczna
455
Mam tu na myśli różnego rodzaju przebarwienia, wro-
dzone lubnabyte, takżeopryszczki czy śladypourazach.
Jest to bardzo ważny problem, ponieważ kolory trzeba
indywidualnie i dobrze przemyśleć. Należy dokładnie
wiedzieć, w którym przypadku najpierw powinniśmy
się skoncentrować na procesie uzdrawiania czerwie-
ni, czyli przywrócenia koloru do koloru naturalnego,
spójnego i jednolitego, a w którym możemy odważnie
dobierać kolory docelowe. Bazy niwelują zasinienia,
nierówności i przebarwienia w bardzo krótkim czasie.
Nakładamy je podczas jednego zabiegu bezpośrednio
przed kolorem docelowym, co sprawia, że kolor nie
miesza się z barwą naturalną ust. W efekcie nadaje
szybsze podbicie koloru docelowego, powodując mniej-
sze rozproszenie naturalnej czerwieni, która w nor-
malnym procesie w dużym stopniu jest pochłaniana.
Dlatego przykładowo, jeżeli klientka ma z natury usta
w kolorze brudnego różu i linergistka tego nie zauważy,
to nakładając nawet piękny brudny róż, uzyska efekt
końcowy zupełnie odwrotny do zamierzonego. Na-
tomiast gdy skorzystamy z bazy, która wymaga tylko
trzech do pięciu powtórzeń, możemy od razu nałożyć
kolor docelowy. Skracamy tym samym znacznie cały
proces, naprawiając czerwień wargową, podbijając ko-
lor i szybciej osiągając odpowiedni, zamierzony efekt.
| TL
|
Zatem jak używać baz Pure-
beau-Agi i w jaki sposób ich kolory
dopasowane są do czerwieni wargo-
wej ust klientek?
| AL
|
Bazy Purebeau-Agi wystę-
pują w trzech kolorach:
jazz – czerwieńpomarańczowa,
hellsgate – czerwień
truskawkowa,
desire – głęboka, nasycona
czerwień.
Są one bardzo wygodne w sto-
sowaniu, nawet dla linergistek,
które jeszcze nie znają naszej
firmy oraz naszych pigmen-
tów. Obowiązuje uniwersalna
zasada, że im ciemniejsze usta,
tym mocniejsza baza, natomiast
przy naturalnych jaśniejszych
z natury ustach, pastelowych,
baza jest jaśniejsza.
| TL
|
Kolory pastelowe są trudniejsze
do osiągnięcia niż odcienie czerwone.
W jaki sposób można najszybciej uzy-
skać ładny, pudrowy kolor na ustach?
| AL
|
Kolory jasne są trudniejsze do osiągnięcia, wymagają
więcej pracy i kilku etapów w drodze do osiągnięcia ide-
alnego efektu. Proces wykonania perfekcyjnego jasnego
makijażu permanentnego ust musimy zacząć od ściągnię-
cia koloru naturalnego, czyli rozproszenia go i rozjaśnienia.
Etap ten rodzi przepiękne efektywmiędzyczasie i dopiero
po wyłuszczeniu się i wygojeniu przystępujemy do wpro-
wadzania koloru docelowego, który wymagał będzie jed-
nego lub dwóch powtórzeń.
| TL
|
Przejdźmy do kresek, to bardzo trudny zabieg, wy-
magający doświadczenia i ponadpodstawowej znajomości
zasad makijażu permanentnego. Co jest najczęstszym po-
wodem ich ,,rozlania”?
| AL
|
Kreski na powiekach rysuje się często, używając
odcieni czerni lub różnych odcieni brązu. Nie dajcie się
zwieść opisami: czerń ekstremalna lub intensywna. Ko-
lory te składają się w znacznej mierze z atramentowej
czerni, nie mają lub mają błędny opis indeksu (CI – co-
lout index). Mogą wnikać w obszar powiek, w delikatną
i przeważnie słaba tkankę łączną i rozmazywać się. Ich
usunięcie jest prawie niemożliwe, a pokrywanie kolora-
mi skóry musi być na bieżąco powtarzane, przy czym
rozmyta czerń cały czas wychodzi na wierzch. Z czasem
miejsce pigmentowane kolorem skóry, stanie się niekon-
trolowanepodwzględemkoloru, ponieważ składniki tego
pigmentu mogą różnie reagować z pigmentacją skóry.
Z uwagi na bardzo delikatny obszar, możliwość korekty
jest bardzo ograniczona. Odcienie brązu przeznaczone do
oczu, poza ciemnym brązem, są absolutnie niewłaściwe,
ponieważ intensywność koloru, wymagana dla kreski na
powiekach, jest niewystarczająca. Zieleń oraz niebieski
pigment dla kreski na powiekach bazują przeważnie na
czerni i są pod względem alergologicznym absolutnie nie-
szkodliwe. Wprowadzenie tych kolorów w obszarze kre-
sek na powiekach powoduje zazwyczaj niewielką zmia-
nę. Nieuwagą jest nieprecyzyjnie wykonany szkic, przy
wykonywaniu którego niezbędna jest absolutna precyzja.
Jeżeli linia jest za gruba, wówczas niedokładny linergista
może różnie pigmentować tę linię i może doprowadzić do
przerysowań. Obok tych tradycyjnych błędów są rów-
nież takie, które wynikają z zastosowanej metody, które
z uwagi na złą technikę nakładania i doboru kombinacji
igieł prowadzą do nieprecyzyjnego prowadzenia linii.
Podsumowując, makijaż permanentny nie może
być dziełem przypadku, powinien być dobrany indy-
widualnie do każdego typu urody. Oczywiście są to
bardzo obszerne tematy, omówimy je podczas semi-
nariumAkademii PUREBEAU-AGI 16 stycznia 2016 r.,
na które serdecznie zapraszam.
Agnieszka Leśniewska
e-mail:
NOWOŚĆ
TRS FLAGSHIP PINK
Princess Brown
1...,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52 54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,...108
Powered by FlippingBook