KE 2018.3 calosc - page 103

3 / 2018 / vol. 7
Kosmetologia Estetyczna
345
A
artykuł
MAKIJAŻ PERMANENTNY
Odświeżona klasyka
czy
nowoczesna awangarda?
Nowe spojrzenie na pigmentację powiek
M
akijaż permanentny powiek to drugi pod
względem popularności zabieg mikropig-
mentacji. Pomimo wysokiego zainteresowania
tą usługą wiele gabinetów ma w swojej ofercie
tylko dwa rodzaje kresek na powiekach, a część
(zwłaszcza początkujących) linergistów niechęt-
nie wykonuje pigmentację okolicy oka w ogóle.
Częstokroć ma to związek z nie do końca jesz-
cze wystarczającym poziomem wiedzy w zakre-
sie samych technik, ale też z przekonaniem pa-
nującym nawet wśród bardziej doświadczonych
specjalistów, że zabieg pigmentacji powiek jest
najmniej kreatywną częścią branży PMU. Nic
bardziej mylnego.
Alicja Kijowska-Szeszuła
kosmetolog, linergistka
wykładowca, wyłączy
dystrybutor i ambasador
marki Doreme i Exy
w Polsce, szkoleniowiec
w PMU Academy Kijowska
&Pers, autorka publikacji,
makijażem permanentnym
zajmuje się od 11 lat, spe-
cjalizacja: mikropigmen-
tacja korekcyjna (złożona)
i kolorometryczna.
Artystyczne spojrzenie na makijaż permanentny
powiek daje cały wachlarz możliwości kreowania
wyglądu twarzy oraz ogólnego wizerunku klient-
ki. Począwszy od najbardziej subtelnej metody,
jaką jest kreska zagęszczająca w linii rzęs, poprzez
różne style modelującego oko eyelinera, makijaż
powiek wychodzi z ram czarnych, jednolicie na-
syconych kresek, na rzecz bardziej kreatywnej
pigmentacji miękkiego cieniowania. Mowa tu
o dwóch technikach: cieniowanym eyelinerze
(
shaded eye-liner
) oraz tzw. efekcie skrzydeł motyla
(
butterfly effect
) (rys. 1).
CIENIOWANY EYELINER
I KRESKA BUTTERFLY
Dlaczego warto sięgnąć po ten rodzaj
pigmentacji powiek?
Z punktu widzenia specjalisty branży PMU obie
te metody łączą dwa najważniejsze aspekty, bę-
dące kwintesencją pracy linergisty, a mianowicie:
stabilne rzemiosło i niemalże nieograniczoną twór-
czość artystyczną. Z jednej strony, obszar okolicy
oka to rejon szczególnie trudny do opracowania,
mający wiele newralgicznych punktów, natomiast
z drugiej strony, w przeciwieństwie do pigmentacji
brwi czy ust, nie ma imitować na przykład zagęsz-
czenia naturalnych włosków czy intensywności
czerwieni wargowej. Pod tym względem rysunek
na powiece jest bardziej odrębnym wzorem, tro-
chę zbliżonym w koncepcji do klasycznego tatuażu,
gdzie chociażby wybór koloru jest podyktowany
w dużej mierze wizją artysty.
Kolor i kształt
Od klasycznej czerni po błękity, zielenie czy fiolety...
Wybór kolorów jest spory, zwłaszcza że wcale nie
musimy ograniczać się do jednego z nich, tworząc
jeszcze bardziej fantazyjne i awangardowe makijaże.
Połączenia kolorystyczne, przejścia cieniowania
oraz częściowo kształt to kwestie głównie twórcze,
które muszą stać na solidnej podstawie rzemiosła. Pro-
fesjonalny linergista korzysta z tych dwóch elemen-
tównierozłącznie. Decyzja owyborze kolorumusi być
bardzo dobrze przemyślana. Jest to szczególnie istotne
przy kolorach niestandardowych (np. biel, turkus czy
błękit), które ze względu na swoje cechy fizyczno-che-
miczne są prawie nieusuwalne z organizmu.
Fot. 1
Efekt motyla
Źródło:
Archiwum własne
Rys. 1
Cieniowana kreska
i efekt motyla
Źródło:
Karolina Jachowska
1...,93,94,95,96,97,98,99,100,101,102 104,105,106,107,108,109,110,111,112,113,...116
Powered by FlippingBook